23 Ocak 2013 Çarşamba

Baylan Pastaneleri

 

İstanbul'da yılların eskitemediği pastanelerden olan Baylanı üzülerek söylüyorum ki öğreneli bi yıl bile olmamıştır. O yüzden siz de benim gibi olmayın diye yazmak istedim.

Baylan 80-90 yıllık bir geçmişe sahip. Yıllarca sadece Kadıköy'de şubesi varken 2010 yılında Bebek'de bir şube daha açılmış. Çikolatalarıyla da meşhur ama daha çok kup griyesiyle biliniyor

Annelerimizin babalarımızın zamanında sevgililerin buluşma mekanıymış. Yıllarca kim bilir kaç kişi ilk buluşmasını Baylan'da yapmış, evlenme teklifini burada etmiştir... Ne ünlü şairler, yazarlar ağırlamıştır...

Tarihini bi kenara bırakırsak. Bebek'teki yerine gittim, bayıldım, deniz kenarında üst katta küçük bir terasta çok keyifli zaman geçirdim. Ben galiba deniz kenarı olan her yeri seviyorum böyle de bir gerçek var.

Kup griyeye gelince çok güzel mükemmel bir tat ama bana çok ağır geliyor bir tanesini tek başıma bitirmem imkansız gibi bir şey. Böyle entel ve sakin yerleri sevenler için çok da cici bir yer.

Kup griyeden Big Chefs tatlılarında da bahsetmiştim.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder